Fysio Manueel Team Pand Informatie Contact

Werkwijze

Dry needling

Fysiotherapie

Fysiotherapie is een paramedische discipline die zich bezighoudt met de behandeling van klachten aan het houdings- en bewegingsapparaat van de mens. Fysiotherapie is een beschermd beroep wat inhoudt dat iemand zich alleen zo mag noemen wanneer deze de 4-jarige gelijknamige HBO-studie succesvol heeft afgerond en tevens een BIG-registratie bezit. PatiŽnten met klachten met betrekking tot het houdings- en bewegingsapparaat worden, eventueel ondersteund door oefeningen, geholpen om beweeglijkheid te verbeteren, spierkracht te vergroten en/of pijn te verminderen.

De fysiotherapeut doet een lichamelijk onderzoek, stelt een behandelplan op en bespreekt dat met de patiŽnt. De patiŽnt is te allen tijde zelf verantwoordelijk voor zijn genezing. De fysiotherapeut speelt hierbij een ondersteunende, coachende en/of adviserende rol.

Het doel van de behandelingen kan bijvoorbeeld zijn:

• Verbeterd functioneren van (deel)gebieden van het lichaam
  • Optimaal functioneren binnen de grenzen van een chronische aandoening
  • Pijn verminderen
  • Verbeteren van het algemeen fysieke welbevinden

Klachten aan het houdings- en bewegingsapparaat kunnen bijvoorbeeld ontstaan door een bepaalde (gewoonte)houding, door overbelasting of onvoldoende beweging.

De fysiotherapeut adviseert, behandelt en begeleidt bijvoorbeeld bij sportblessures, klachten ontstaan door (beroeps)werkzaamheden, vanwege een ongeval of ziekte, door een Ďverkeerdeí beweging of problemen als gevolg van het ouder wordende lichaam. Uiteraard is daarbij ook aandacht voor het voorkomen van klachten in de toekomst. De fysiotherapeut begeleidt je bij het weer in balans komen van (dagelijkse) belasting en belastbaarheid (draagkracht).

Praktijk Welschap   Bosrand 2   5658 CR Eindhoven   040-8424167